خدا در «کمین» است...

وب نوشته های حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم گلستانی

خدا در «کمین» است...

وب نوشته های حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم گلستانی

من خدایی دارم، که در این نزدیکی ست
نه در آن بالاها!
مهربان، خوب، قشنگ.
چهره اش نورانی ست.
گاه‌ گاهی سخنی می‌ گوید،
با دل کوچک من،
ساده تر از سخن ساده من.
او مرا می فهمد‌.
او مرا می خواند.
او مرا می خواهد.
او همه درد مرا می داند.
یاد او ذکر من است، در غم و در شادی.
چون به غم می نگرم،
آن زمان رقص کنان می خندم،
که خدا یار من است،
که خدا در همه جا یاد من است.
او خدایی ست که همواره مرا می‌خواهد.
او مرا می خواند.
او همه درد مرا می داند...
تـقـدیـم بـه هـمـه دخــتــران سـرزمـیـنـم
به مناسبت ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر

آیا دوست دارید گوشه ای از جایگاه تان را در قرآن و روایات بدانید؟
آیا دوست دارید گوشه ای از فضیلت هایی را که خداوند فقط در وجود شما قرار داده و مردان از آن بی بهره اند بدانید؟

روز دختر

تقدّم زن در تشرّف به محضر خداوند
همان طور که می دانید زنان شش سال زودتر از مردان به سن تکلیف می رسند. و این یعنی خداوند متعال، زنان را شش سال زودتر از مردان به حضور رسمی پذیرفته و با آنان سخن می گوید و مناجات های آنان را به عنوان دستور مستحب شرعی گوش می دهد. آن زمانی که مرد هنوز به عنوان یک نوجوان مشعول بازی است، زن مشغول راز و نیاز با خداوند است. این امر نشانه آن است که زن برای دریافت فضائل شایسته تر از مرد است. (اگر چه زن در طی دوران عادت ماهیانه خود از برخی عبادات محروم است اما جبران پذیر می باشد. زیرا قضای روزه ها را می گیرد و برای نماز اگر وضو بگیرد و در محل نماز خود رو به قبله ذکر بگوید ثواب نماز را می برد)

فرزند دختر بهتر از فرزند پسر
در حدیثی از پیامبر آمده است که ایشان فرموده اند: بهترین فرزندان شما دختران هستند (خَیرُ أولادِکُم البَنات - مکارم الأخلاق ص 219)
همچنین ایشان در حدیثی دیگر در بیان فضیلت های فرزند دختر فرموده اند: چه خوب فرزندانی هستند دختران. هم پر محبت هستند، هم کمک کار هستند، هم مونس و همدم هستند، هم مایه برکت زندگی هستند و هم پاکیزه و پاک کننده (نعم الولد البنات، ملطفات، مجهزات، مونسات، مبارکات، مفلیات - الکافی ج6 ص5)

خداوند با دختران مهربان تر از پسران است
در حدیثی از اما رضا آمده است که ایشان از قول پیامبر فرمودند: خداوند با دختران مهربان تر از پسران است. هر مردی که زنی از محارم خود را شاد کند خداوند روز قیامت او را شاد می گرداند (إن الله - تبارک و تعالى - على الإناث أرأف منه على الذکور، و ما من رجل یدخل فرحة على امرأة بینه و بینها حرمة إلا فرحه الله تعالى‏ یوم القیامة - الکافی ج6 ص6)

هرکس دختری را بزرگ کند، بهشت بر او واجب می شود
در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده است که ایشان فرمودند: هرکس سه دختر را سرپرستی کند و او را بزرگ نماید، بهشت بر او واجب می شود. شخصی از ایشان پرسید: یا رسول الله! آیا این ثواب برای دو دختر هم هست؟ جواب دادند: آری. دوباره شخصی پرسید: یا رسو الله! برای یک دختر چطور؟ و پیامبر جواب دادند: آری (من عال ثلاث بنات أو ثلاث أخوات وجبت له الجنّة فقیل یا رسول الله و اثنتین فقال و اثنتین فقیل یا رسول الله و واحدة فقال و واحدة - الکافی ج6 ص6)

بیشترین خوبی ها در زنان است
در حدیثی از امام صادق آمده است که ایشان فرمودند: بیشترین خوبی در زنان است (أکثر الخیر فی النساء - من لا یحضره الفقیه ج3 ص385)
گلستانی

نظرات (۵)

سلام این ایامو تبریک میگم 
مطالبت بروز و قشنگن
سعی کن هرروز یک آیه با ترجمه بزاری
سلام وبلاگتون خیلی قشنگه ومطالب مفیدی دارین ممنون
۱۴ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۲۲ سید محمد حسینی یزدی
سلام
وقت کردین یک سری هم به ما بزنین!

یا فتاح 
یعنی کلید قلب من در دستان توست؟
بوی ناب بهشت می دهد همه ی نام های قشنگ تو ...
می گذارمشان روی زخم های *د ل م* ... 
گفته بودی * اَلجَـبّار *
یعنی کسی که جبران می کند همه ی شکستگی های دلت را ... 
گفته بودی * الشّافی * 
یعنی کسی که شفا می دهد تمام زخم های عمیق و نا علاج را ... 
هوای دلم سبک می شود با زمزمه ی نام های زیبایت
سلام.نمیدونم نظراتو میخونیدیااصلابه وبلاگتون سرمیزنیدیانه اماواقعامطالب جالبی داریدخوشبحال خاپوادتون چون شماخیلی برای زن ارزش قایل هستید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی