خدا در «کمین» است...

وب نوشته های حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم گلستانی

خدا در «کمین» است...

وب نوشته های حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم گلستانی

من خدایی دارم، که در این نزدیکی ست
نه در آن بالاها!
مهربان، خوب، قشنگ.
چهره اش نورانی ست.
گاه‌ گاهی سخنی می‌ گوید،
با دل کوچک من،
ساده تر از سخن ساده من.
او مرا می فهمد‌.
او مرا می خواند.
او مرا می خواهد.
او همه درد مرا می داند.
یاد او ذکر من است، در غم و در شادی.
چون به غم می نگرم،
آن زمان رقص کنان می خندم،
که خدا یار من است،
که خدا در همه جا یاد من است.
او خدایی ست که همواره مرا می‌خواهد.
او مرا می خواند.
او همه درد مرا می داند...

"پرده اول"
- ببخشید آقا! ممکنه یه دستی برسونین یه هلی بدین؟ هرچی استارت می زنم روشن نمیشه.
بالاخره با کلی زور زدن و هل دادن ماشین طرف روشن شد. اونم همین که ماشینش روشن شد، پاشو گذاشت رو گاز و رفت. حتی یه دستت درد نکنه خشک و خالی هم به ما نگفت

***
"پرده دوم"
نون وایی جای خونه که تعطیل بود. یکی بالاییش هم پختش تموم شده بود. کلی راه رو کوبیدم رفتم نون وایی سر چارراه دو تا نون گیر آوردم. حالا اومدم خونه.
مامانم: معلوم هست کجایی؟ دو ساعته رفتی نون بگیری. بده ببینم. فقط دو تا گرفتی؟ این دو تا رو کی بخوره؟ نیگا کن تو رو خدا. نون خشک آورده خونه. اصلا نباید به تو می گفتم بری نون بگیری

***
حتما برای شمام پیش اومده که یه لطفی در حق یکی انجام میدین، اما هیچ کس به خاطر این کار از شما تشکر نمی کنه. حتی بعضیا که یه چیزی هم از آدم طلبکار میشن. شمام با خودتون میگین «من باشم دیگه در حق این کاری انجام بدم». یا میگین «اصلا به ما کار خیر نیومده»

***
نهج البلاغه: اگه یه کار خیری انجام دادین و کسی ازتون تشکر نکرد (یا حتی جواب خوبی تون رو با بدی داد) این باعث نشه که در لطف و نیکی به دیگران بی میل بشین. مطمئن باشید یه کسی از شما تشکر می کنه که از اون کار خیر هیچ بهره ای بهش نرسیده. چیزی که از پاداش خدا به شما میرسه خیلی بهتر و بیشتر از چیزیه که به خاطر ناسپاسی اون فرد در حق شما صورت گرفته. (و از همه مهم تر اینکه) «خدا نیکوکارا رو دوست داره»

«لَا یُزَهِّدَنَّکَ فِی الْمَعْرُوفِ مَنْ لَا یَشْکُرُهُ لَکَ فَقَدْ یَشْکُرُکَ عَلَیْهِ مَنْ لَا یَسْتَمْتِعُ بِشَیْءٍ مِنْهُ وَ قَدْ تُدْرِکُ مِنْ شُکْرِ الشَّاکِرِ أَکْثَرَ مِمَّا أَضَاعَ الْکَافِرُ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِین- حکمت 204»
گلستانی

نظرات (۱)

۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۵:۵۹ طلبه باحجاب(علیرضا)
والا!!!
چی بگم؟!!! حرف حقه دیگه
با حرف حق هم هرکی در بیفته، ور می افته(من صارع الحق صرعه)
حال کردی، ما هم نهج البلاغه بلدیم هاااااا!
البته ریا نباشه داداش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی